Nima Communicatie Blog
Maatschappelijke betrokkenheid bij Move the Crowd; zo starten wij 2020!
- december 2, 2019
- Posted by: admin
- Category: Nima Communicatie Blog

Wanneer je een jaareinde nadert, is dat bij uitstek het moment om terug te kijken EN vooruit. Plannen voor het aankomende jaar maar ook het peilen van het gevoel waar mee je afgelopen jaar gaat afsluiten.
Bij ons begon dat nadenken al enige tijd eerder dit jaar, met het oog op 2020 en hoe wij als bedrijf daarin een rol willen spelen. En daarbij doelen we op onze maatschappelijke betrokkenheid en de manier waarop wij een bijdrage willen leveren aan de wereld om ons heen. En die manier hebben we gevonden.
Waarom maatschappelijke betrokkenheid?
Natuurlijk is het eenvoudig om een maatschappelijke betrokkenheid als bedrijf te ‘claimen’, maar helaas gebeurt dat vaak nog op weinig zeggende manieren of (b)lijken goedbedoelde initiatieven slechts een druppel op de gloeiende plaat. Natuurlijk is de bereidheid al een enorm belangrijke eerste stap in onze maatschappij, maar laten we het goed doen als we die kans hebben.
Omdat onze business bestaat uit werken met mensen, mensen die elke dag het potentieel hebben het verschil te kunnen maken in de wereld, zelfs als dat klein is, is onze drang om een bijdrage te leveren niet zo gek. Maar we willen dat wel doen op een manier die past bij ons EN ook echt het verschil kan helpen maken.
Horen hoe wij tot deze beslissing zijn gekomen? Bekijk de video met Rikus over maatschappelijke betrokkenheid van Move The Crowd.
OK; en wat is dan nu het plan?
Een veel gekozen methode voor maatschappelijke bijdragen door organisaties is door een deel van de inkomsten beschikbaar te stellen aan een goed doel. Hoewel we dat een prachtige daad vinden, voelt het al snel als een versplinterd geheel (er zijn immers heel veel goede doelen) en blijft de bijdrage gevoelsmatig minimaal.
Dus hebben we nagedacht over hoe we ONZE kracht konden inzetten voor een maatschappelijke winst. En die manier hebben we gevonden.
Move the Crowd biedt mensen met een aantoonbare betrokkenheid bij de officiële goede doelen van goededoelen.nl de kans om tegen kostprijs een training of opleiding bij Move the Crowd te volgen.
Waarom is dit een beter idee?
Eigenlijk eenvoudig: Met de juiste tools (kennis, kunde, ervaringen, contacten) kun je als betrokkene veel effectiever een rol spelen in dienst van een goed doel. Of dit nu gaat om sales of communicatie, de kracht van non-profit kennis, of iets anders… En juist deze kennis en kunde kunnen zoveel meer mensen zich effectief en bewezen krachtig inzetten in HUN maatschappelijke rol en taak. Een waarde die vele malen hoger ligt dan een eenmalige storting per trainingskandidaat bijvoorbeeld.
Wat als ik hiervan gebruik wil maken?
We nodigen je van harte uit om via onze website www.movethecrowd.nl te bekijken met welk aanbod je te maken hebt. Natuurlijk komen we ook graag met je in contact om te bepalen waar jij of je organisatie het meeste bij gebaat zijn en op welke manier je van het aanbod gebruik kunt maken.
We horen graag van je… op naar een warm en betrokken 2020!